Reeks fotos uitsnijden

Een forum in het Nederlands (Questions for our Dutch speaking customers)
Post Reply
CDirk

Reeks fotos uitsnijden

Post by CDirk » 27 Nov 10 11:45

Hallo,
Ik moet een ganse reeks fotos bijsnijden naar verhouding 1:1, ik slaag er maar niet in om de verhouding 1:1 ergens vest te zetten. telkens ik op een andere foto kom heb ik een andere verhouding. Wat kan ik doen om dat vlotter te laten gaan?
Ik dacht dat in oudere versie het slepen van de selectie met ingedrukte ctrl, shift of beiden, de selectie altijd naar vierkant schakelde.

Dirk

DirkS
moderator

Re: Reeks fotos uitsnijden

Post by DirkS » 27 Nov 10 22:46

Dirk,

Hoe voer je het bijsnijden uit? In de editor in het menu bewerken / Grootte en snijden kun je de optie 'Snij naar 1:1' vinden.

Het is mogelijk een eigen waarde op te slaan en snel op te roepen:
* Bijsnijden aangepaste verhouding
* in dialoog waarden instellen op 1 / 1
* klik OK.
Als je hierna C intypt tijdens het editen wordt het bijsnijden gestart met deze waarden (ik weet niet zeker of dit weer teruggezet wordt als je IDI herstart)

Gr.
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

CDirk

Post by CDirk » 28 Nov 10 12:05

Dat werkt.
Bedankt

CDirk

Post by CDirk » 28 Nov 10 17:23

Nu de ganse reeks is uitgesneden duikt een volgend probleempje op. Van de uitgesneden foto is er een versie gemaakt. Als ik nu de originele afbeelding wil openen is het steeds de uitgesneden versie die opent. Zelfs als ik de versies verwijder, blijft de verkeerde afbeelding openen. Is het ergens in te stellen dat men vetrekt vanuit het origineel ipv de bewerkte foto?

Dirk

Hert

Post by Hert » 29 Nov 10 21:22

Hoi Dirk,

Waarschijnlijk heb je een versie opgeslagen en het recept bij het origineel gehouden. Zet bij het origineel of het recept uit of verwijder het recept.

Hert
This is a User-to-User forum which means that users post questions here for other users.
Feature requests, change suggestions, or bugs can be logged in the ticketing system

CDirk

Post by CDirk » 29 Nov 10 21:37

Ook opgelost.
Bedankt

Post Reply