overstap naar nieuwe pc

Een forum in het Nederlands (Questions for our Dutch speaking customers)
Post Reply
vonkske

overstap naar nieuwe pc

Post by vonkske » 10 Jul 10 20:05

Ik probeer IdIpro5 te installeren op het nieuwe systeem.
Download via de website; wanneer ik nu wil registreren wordt ik terug naar de webshop gestuurd
Ook de vroegere functie 'Help <registreer product' bestaat niet meer.
Ik heb mijn registratiecode nog van bij da aankoop.

Wil iemand me op weg zetten ? Ik ben een IT-oen.
Kind regards,
Leo

DirkS
moderator

Re: overstap naar nieuwe pc

Post by DirkS » 10 Jul 10 21:52

Vonkske,

Je hebt de registratie module nodig. Als je die niet meer op je PC hebt kun je die downloaden van het User Control Panel (https://cp.idimager.com). Je moet dan inloggen met de gegevens die je tijdens registratie heb ontvangen.

Download de registratiemodule en kopieer die naar de IDI programma folder. Daarna dit programma uitvoeren (als administrator onder Vista / Win7).

HTH
Dirk
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

vonkske

Post by vonkske » 11 Jul 10 14:19

So far, so good.

Nu ben ik mijn foto's aan het importeren maar merk dat mijn cataloguslabels niet gebruikt worden maar dat alle foto's komen onder keywords terecht komen.
Bvb: jaartal.2002, jaartal.2003, events.huwelijk femke_bjorn etc..
Kan ik die nog onder de oorspronkelijke labels geplaatst krijgen?
Moet ik eerst deze import verwijderen en dan de catalog back-up eerst overzetten in de gepaste map alvorens te herimporteren?
Kind regards,
Leo

Hert

Post by Hert » 12 Jul 10 10:34

Leo,

Als je een database hebt van de oude computer en die wilt gebruiken op de nieuwe dan zou ik inderdaad de backup op de nieuwe computer terug zetten. Je database is dan al in tact. Wil je dat niet, dan merk ik aan je post dat je dotted (puntsgewijs) notatie gebruikt voor je labels. Zet op de nieuwe computer de optie instelling daarvoor ook hetzelfde in.

Hert
This is a User-to-User forum which means that users post questions here for other users.
Feature requests, change suggestions, or bugs can be logged in the ticketing system

vonkske

Post by vonkske » 12 Jul 10 18:50

OK.
Blijft mijn vraag: kan ik de catalog backup en de thumbnail backup nu ( na het importeren van de beelden in IdI) in de geëigende map in Program Files/IdImager products terug^plaatsen of moet ik eerst de catalogus van IdI weer volledig vrijmaken van de geïmporteerde bestanden?

Dank je
Kind regards,
Leo

Hert

Post by Hert » 14 Jul 10 9:38

Vonske,

Ik denk toch dat ik die heb beantwoord. Maak een backup op de oude computer, kopieer de backup folder naar de nieuwe computer en doe daar een restore

Nadien zul je je catalogus folders wel moeten heralloceren zodat de gegevens van de nieuwe harde schijf in de database worden verwerkt.

Helpt dat?
Hert
This is a User-to-User forum which means that users post questions here for other users.
Feature requests, change suggestions, or bugs can be logged in the ticketing system

vonkske

Post by vonkske » 15 Jul 10 23:00

Sorry, ik begrijp je niet.
Nu heb ik op de nieuwe pc een import gedaan van mijn afbeeldingen, zonder eerst de catalog backup noch de thumbnail backup in de IdImap te zetten.
Mijn vraag: kan ik die catalog en thumbnail backup nu nog terugplaatsen of dien ik eerst de beeldcatalogus vrij te maken van de geimporteerde beelden en dan eerst de catalog en thumbnail backup terug te plaatsen en daarna pas importeren?
Ik heb weinig noties van IT, die vraag zal misschien irriteren maar goed... :?
Kind regards,
Leo

Hert

Post by Hert » 16 Jul 10 0:20

Vonske,

Gewoon de nieuwe catalogus overschrijven met die van de oude PC.
(maak eerst een kopie van deze catalogus)

Hert

vonkske

Post by vonkske » 17 Jul 10 19:16

Ik kan het nauwelijks geloven: alles is gelukt.De cataloog is volledig intact en ik heb mijn thumbnails.

Vraag: ik kan slecht om met IT zaken. Ik gebruik IdI nu al een paar jaar en telkens bots ik op nieuwe problemen. Ik word hier wel telkens goed geholpen maar zou graag vlotter werken.Ik ben er van overtuigd dat IdI een erg goed programma is, maar denk dat het te hoog gegrepen is voor mij en mijn beperkte kennis van IT in het algemeen.
Het werkboek dat er nu is, bevat meer dan 1000 blz en daar tijd voor vinden is niet mogelijk.

Een beetje vreemde vraag om hier te stellen maar toch: kunnen jullie mij een ander programma aanraden dat misschien veel minder mogelijkheden biedt maar makkelijker ( intuitiever) werkt dan IdI ?
Op dit ogenblik beheer ik een 6000 foto's.
Ik hoor soms goeds over ACDSee.
Kind regards,
Leo

vonkske

Post by vonkske » 05 Aug 10 17:41

Is een vraag stellen naar een eenvoudiger programma 'not done' op dit forum?
Dacht nochtans dat hier erg open geesten vertoefden.
Kind regards,
Leo

DirkS
moderator

Post by DirkS » 06 Aug 10 10:33

Is een vraag stellen naar een eenvoudiger programma 'not done' op dit forum?
Als het 'not done' zou zijn dan had je ofwel opmerkingen gekregen of je post was verwijderd.
Dacht nochtans dat hier erg open geesten vertoefden.
Volgens mij *is* dat ook zo, maar misschien is er niemand die hier een zinnig antwoord op kan geven. Om te zien of andere software beter aan je verwachtingen voldoet kun je het beste een trial versie downloaden (de meeste leveranciers stellen die beschikbaar) en het programma een aantal weken uitproberen met een aantal testbestanden.

Wat mij betreft is er geen alternatief voor IDI en ik heb in het verleden diverse programma's getest. Met name de flexibiliteit en XMP ondersteuning zijn voor mij essentieel.

Gr.
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

Post Reply