niet gesynchroniseerd krijgen;

Een forum in het Nederlands (Questions for our Dutch speaking customers)
Post Reply
vonkske

niet gesynchroniseerd krijgen;

Post by vonkske » 26 Jan 10 20:47

Hallo,

Wanneer ik bij zoeken:' zoek afbeeldingen die niet synchroon lopen met XMP' laat lopen vindt ik 98 afbeeldingen.
Ik selecteer ze allen, doe Ctrl F12 en toch blijven ze bij heropenen van de applicatie als niet-in-sync staan.

Hoe los ik dat op?

Groeten,vonkske

Hert

Re: niet gesynchroniseerd krijgen;

Post by Hert » 27 Jan 10 15:25

Vonske,

Kan het zijn dat deze files read-only zijn op het file systeem?

Hert
This is a User-to-User forum which means that users post questions here for other users.
Feature requests, change suggestions, or bugs can be logged in the ticketing system

vonkske

Post by vonkske » 27 Jan 10 20:27

Sorry Hert, ik begrijp 'read only' niet goed. Betekent dit dat deze foto's enkel kunnen bekeken worden en niet gecatalogeerd kunnen worden? Degene die ik als niet in sync te zien krijg, zijn wel allen voorzien van labels en/of trefwoorden.

groeten,
vonkske

noot: wanneer ik zo een beeld aanklik vraagt Idi of herallocatie gewenst is.Ik zoek de foto op in de mappen en zie dat er op degene die ik reeds testte staat: Faststone jpg of faststone raw. Heeft dat er iets mee te maken?
Kind regards,
Leo

DirkS
moderator

Post by DirkS » 27 Jan 10 21:44

Vonkske,
noot: wanneer ik zo een beeld aanklik vraagt Idi of herallocatie gewenst is
Dit betekent dat IDI de link tussen de catalogus en het bestand op de schijf kwijt is en als gevolg kan het natuurlijk deze bestanden ook niet synchroniseren.

Weet je zeker dat de naam en locatie zoals die in IDI wordt aangegeven en de bestanden op schijf hetzelfde zijn?
Je kunt dit checken door rechts klikken op één van de thumbs en dan te kiezen voor Openen met / Windows Verkenner. Als de folder niet bestaat dan zal je een melding hier van krijgen.
Als de folder *wel* geopend wordt kan het nog zijn dat de naam in IDI verschilt van die op schijf. Dat moet je dus ook even natrekken.

Laat maar weten wat het resultaat is, dan gaan we van daar uit verder proberen het probleem op te lossen.

Gr.
Dirk
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

vonkske

Post by vonkske » 27 Jan 10 23:31

Ik vind er een heel deel terug waarvan de folder niet bestaat.
Bij een ander deel vind ik de folder terug maar wanneer ik naar de naam kijk verschilt die in Imager tov schijf bvb op schijf 2631_bewerkt.jpg en in IdI 2631.jpg.

groeten,
vonkske
Last edited by vonkske on 28 Jan 10 20:16, edited 1 time in total.
Kind regards,
Leo

DirkS
moderator

Post by DirkS » 28 Jan 10 0:04

Vonkske,

Meest waarschijnlijke oorzaak is dat je ooit de foldernaam / bestandsnaam hebt gewijzigd terwijl IDI niet actief was.
In V5 is hiervoor de File Monitor toegevoegd, dus als die actief is zouden dit soort wijzigingen die je in b.v. Windows Explorere aanbrengt altijd opgevangen moeten worden...
Ik vind er een heel deel terug waarvan de folder niet bestaat.
In deze gevallen kun je de hele folder opnieuw koppelen binnen IDI. Zoek daarbij de folder op in de Catalogus Mappen. Vervolgens rechts klikken op de folder en kiezen voor 'Deze map opnieuw koppelen (relocate)'. In de volgende dialoog moet jij de juist map invoeren achter 'Nieuwe mapnaam' (klik op de knop achter de naam om een map te selecteren).
Bij een ander deel vind ik de folder terug maar wanneer ik naar de naam kijk verschilt die in Imager tov schijf
De enige methode die ik hiervoor ken is dubbelklikken op de thumb in IDI. Je zou dan de vraag moeten krijgen of je het bestand wilt reloceren. In de volgende dialoog kun je dan de juiste bestand kiezen.

HTH
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

vonkske

Post by vonkske » 28 Jan 10 23:10

Het lukt heel goed om mappen te reloceren.Dank je wel voor de hulp.

Ik hou nu een 50 tal foto's over waarvan de map gekend is. Bij dubbelklik vraagt hij of ik wil heralloceren > yes > hij geeft de locatie aan waar bestand zou moeten zitten bvb 2009\08\20090810_ajuin\_MG_2163.CR2 . Ik klik yes en zie 'zoeken in.... 20090810_ajuin' '?
Onderaan staat onder bestandsnaam MG_2163.CR2.Klik ok en krijg als melding:"de opgegeven locatie is ongeldig".

Dat zou ik nog willen oplossen.

groeten, vonkske
Kind regards,
Leo

vonkske

Post by vonkske » 02 Feb 10 21:42

Is mijn vraag onduidelijk of te dwaas?
In de prerelease van het boek van Mike Buckley vind ik ook geen info over dit specifiek probleem.

grt, vonkske
Kind regards,
Leo

DirkS
moderator

Post by DirkS » 03 Feb 10 0:54

Vonkske,
Is mijn vraag onduidelijk of te dwaas?
Nee, absoluut niet. Ik was een paar dagen al begonnen met je vraag te beantwoorden maar kwam tot de conclusie dat ik nog wat moest natrekken... en toen ben ik het compleet vergeten.
Onderaan staat onder bestandsnaam MG_2163.CR2.Klik ok en krijg als melding:"de opgegeven locatie is ongeldig".
Bij het reloceren van enkele bestanden moet je niet alleen de juiste folder, maar ook de juiste naam kiezen als deze is gewijzigd (m.a.w. het bestand met de juiste naam selecteren) en daarna OK klikken. Heb je dat gedaan?

Gr.
Dirk.

vonkske

Post by vonkske » 03 Feb 10 9:49

Dirk,

Ja ik deed het op die manier: binnen de juiste folder het juiste bestandje aanklikken ( heeft trouwens dezelfde naam als het te reloceren bestand) en dan 'openen'.Dan komt de boodschap 'de opgegeven locatie is ongeldig'

grt, vonkske
Kind regards,
Leo

DirkS
moderator

Post by DirkS » 03 Feb 10 10:00

heeft trouwens dezelfde naam als het te reloceren bestand
Uit je voorbeeld kreeg ik de indruk dat de naam verschillend was met / zonder streepje aan het begin.
Ik krijg dezelfde foutmelding als ik vergeet de juiste naam te selecteren voordat ik op OK klik.

Als de naam correct is en je krijgt *toch* de foutmelding dan weet ik het even niet meer...

Gr
Dirk.

Hert

Post by Hert » 03 Feb 10 12:09

Vonske,

Is het niet handiger om in de Catalog Explorer -> Catalog Folders de folder te heralloceren? Missende folders worden daar met een rood icoontje aangegeven. Dan rechterklikken op de folder en "Relocate this folder on disk".

Hert
This is a User-to-User forum which means that users post questions here for other users.
Feature requests, change suggestions, or bugs can be logged in the ticketing system

DirkS
moderator

Post by DirkS » 03 Feb 10 12:36

Hert/IDimager wrote:Is het niet handiger om in de Catalog Explorer -> Catalog Folders de folder te heralloceren? Missende folders worden daar met een rood icoontje aangegeven. Dan rechterklikken op de folder en "Relocate this folder on disk".
Dat is voor een deel al gedaan, maar het gaat hier om bestanden waarvan de folder blijkbaar *wel* bestaat:
Ik hou nu een 50 tal foto's over waarvan de map gekend is.
Gr.
Dirk.

Post Reply