Paar vragen over Image Details

Een forum in het Nederlands (Questions for our Dutch speaking customers)
Post Reply
Phrans

Paar vragen over Image Details

Post by Phrans » 15 Jan 10 9:35

Is het mogelijk om de omvang van de tekstvakken in het Image Details venster te veranderen?
'Description' bijvoorbeeld, vind ik te klein. Zo ja, hoe?

Verder heb ik een eigen selectie van XMP-velden aan/uit gezet en opgeslagen onder een eigen naam.
Na afsluiten van IDi en weer opstarten, krijg ik als ik op de Image Details button klik, het default scherm en niet mijn eigen selectie. Hoe zorg ik ervoor dat mijn eigen selectie default wordt weergegeven?

Bvd voor de reacties.
Kind regards, Met vriendelijke groet,

Phrans

Brian/IDimager

Re: Paar vragen over Image Details

Post by Brian/IDimager » 15 Jan 10 11:19

Phrans,
Is het mogelijk om de omvang van de tekstvakken in het Image Details venster te veranderen?
'Description' bijvoorbeeld, vind ik te klein. Zo ja, hoe?
Dit kun je doen via de Editor Designer van het Image Details scherm (Ctrl+Shift+Alt+M). Dubbelklik op het veld dc:description, dan krijg je de Meta Item details te zien (zie beneden).
Verander de height om het veld te vergroten en sla je wijzigingen op.
Verder heb ik een eigen selectie van XMP-velden aan/uit gezet en opgeslagen onder een eigen naam.
Na afsluiten van IDi en weer opstarten, krijg ik als ik op de Image Details button klik, het default scherm en niet mijn eigen selectie. Hoe zorg ik ervoor dat mijn eigen selectie default wordt weergegeven?
Zie je je eigen profiel wel in de lijst staan als je in de lijst van editor details van het Image Details scherm kijkt? Je kunt je eigen selectie natuurlijk ook gewoon als Default opslaan :wink:

Succes,
Brian
Attachments
Editor Designer.jpg
Editor Designer.jpg (41.34 KiB) Viewed 3561 times

Phrans

Post by Phrans » 15 Jan 10 13:31

Ja, het opgeslagen profiel zie ik wel.
Ik ga ermee aan de slag, bedankt.

Phrans

Phrans

Post by Phrans » 28 Jan 10 8:57

Brian/IDimager wrote: Je kunt je eigen selectie natuurlijk ook gewoon als Default opslaan
Succes,
Brian
Hoe moet je dat doen?

Phrans

lippe

Post by lippe » 28 Jan 10 18:40

Brian,

Door de standaard Advanced.idxmpes (of Basic.idxmpes ofBasic.idxmpes) in de map C:\Program Files\IDimager Products\IDimager\EditorSchemas te vervangen door je eigen versie?

Lippe,
Photo Supreme V3, LR6, FPV, PSE14 - vaio i5 @ 2.5GHz + 8GB , 850 EVO 500GB - WD 1TB - Windows 10 Pro 64 bits- DS216play - EOS 600D

DirkS
moderator

Post by DirkS » 28 Jan 10 18:54

lippe wrote:Brian,

Door de standaard Advanced.idxmpes (of Basic.idxmpes ofBasic.idxmpes) in de map C:\Program Files\IDimager Products\IDimager\EditorSchemas te vervangen door je eigen versie?

Lippe,
Volgens mij is dat eerder een gok dan iets anders... of weet jij welke van deze 3 de default is?
Ik weet het ook niet, maar ik heb nog nergens gevonden hoe je hier een echte default kunt instellen. Bij mij start ie altijd met de laatst gebruikte (en da's dus mijn 'custom' schema).

Gr.
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

Phrans

Post by Phrans » 29 Jan 10 8:51

Net versie V5.0.3 geïnstalleerd; probleem met het verspringen van het Image Details scherm lijkt verholpen.

:D

Phrans

Post Reply