Aansturen scanner (TWAIN)

Een forum in het Nederlands (Questions for our Dutch speaking customers)
Post Reply
Phrans

Aansturen scanner (TWAIN)

Post by Phrans » 14 Jan 10 13:37

Hoi,

In V5 zou het mogelijk moeten zijn om rechtstreeks via TWAIN te downloaden van de scanner.
Hiervoor wil ik het standaard-programma Microtek Scan Wizard Pro blijven gebruiken.

Hoe moet ik dat inrichten?

Als ik nu ga downloaden vanuit IDi, zie ik de optie 'get from TWAIN' o.i.d. nergens.
De daar aangeboden standaard scan-functie is voor mij te beperkt.
Kind regards, Met vriendelijke groet,

Phrans

Phrans

Re: Aansturen scanner (TWAIN)

Post by Phrans » 22 Jan 10 9:07

Niemand?

Phrans

Brian/IDimager

Post by Brian/IDimager » 22 Jan 10 9:50

Phrans,

De mogelijkheid om via TWAIN te downloaden is in V5 komen te vervallen, wel kun je naast stored media downloaden via PTP, WIA of e-mail.

Mvg,
Brian

Phrans

Post by Phrans » 22 Jan 10 11:16

Hoi Brian,

Dat is niet conform de aankondiging vorig jaar. Daarin werd gemeld dat het juist wél zou worden ondersteund.
Zie:
http://forum.idimager.com/viewtopic.php?f=13&t=9043

Kan ik mijn scan-programmatuur op een andere manier rechtstreeks benaderen vanuit IDi?

Phrans

DirkS
moderator

Post by DirkS » 22 Jan 10 11:52

Phrans wrote:Dat is niet conform de aankondiging vorig jaar. Daarin werd gemeld dat het juist wél zou worden ondersteund.
Zie: http://forum.idimager.com/viewtopic.php?f=13&t=9043
Weet je zeker dat je het goede topic heb? Ik zie daar geen enkele reactie van Hert bij staan, dus kan het ook niets 'officieels' zijn.

Overigens ben ik ook niet bepaald blij dat Twain gedropt is. Het was me nog niet opgevallen omdat ik het maar zelden gebruik.

Gr.
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

Phrans

Post by Phrans » 22 Jan 10 12:11

Ik weet niet meer of er een 'officiële' reactie is geweest.
Blijkbaar niet.

TWAIN is dus exit; erg jammer. Nu blijf ik met meerdere applicaties werken.
Kan ook, maar het zou zo mooi zijn als het vanuit één kon.
Ik scan nog erg veel zelf (op aanvraag) en dan is ScanWizard voor mijn scanner op dit moment de beste/gemakkelijkste software. Zou het ook op een andere manier vanuit IDi aangeslingerd kunnen worden?

Phrans

lippe

Post by lippe » 23 Jan 10 16:37

Phrans,

Ik weet niet wat je wil bereiken met het aansturen van de scannen in IDimager. Importeren in de catalogus?
Je zou het volgende kunnen proberen:
Je slaat de scans op vanuit je scan-programma in een 'scan-map' op de PC (local drive) die je in IDimager als Watch folder zet. Als je beide programma's draait worden de scans automatisch opgepikt wordt in de catalogus.
Voorwaarde is wel dat je computer voldoende geheugen heeft voor beide programma's samen te draaien.

Lippe,
Photo Supreme V3, LR6, FPV, PSE14 - vaio i5 @ 2.5GHz + 8GB , 850 EVO 500GB - WD 1TB - Windows 10 Pro 64 bits- DS216play - EOS 600D

DirkS
moderator

Post by DirkS » 23 Jan 10 16:50

Lippe,
Als je beide programma's draait worden de scans automatisch opgepikt wordt in de catalogus.
Interessant dat jij ook denkt dat dat gebeurt... Heb jij mijn conversatie met MikeB hierover gezien (http://forum.idimager.com/viewtopic.php ... 35&start=0)?

Gr.
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

lippe

Post by lippe » 23 Jan 10 17:31

Dirk, Nu wel... Blijkbaar is er met de nieuwe file monitor toch wel wat aan de werking veranderd.

Phrans, je zou ipv de Watch folder een scanner download profile maken die de afbeeldingen uit de scan-map verplaatst naar je afbeeldingen map.

Lippe,
Photo Supreme V3, LR6, FPV, PSE14 - vaio i5 @ 2.5GHz + 8GB , 850 EVO 500GB - WD 1TB - Windows 10 Pro 64 bits- DS216play - EOS 600D

DirkS
moderator

Post by DirkS » 23 Jan 10 17:53

Lippe,
Dirk, Nu wel... Blijkbaar is er met de nieuwe file monitor toch wel wat aan de werking veranderd.
Ik geloof niet dat de File Monitor daar iets mee te maken heeft want die is niet actief als IDI draait.
Er is overigens wel iets gewijzigd want nu pikt IDI *wel* images op die ik in mijn watched folder drop. Twee weken geleden werkte dat zeker niet.
Images die ik in de watched folder drop als IDI niet draait worden *niet* opgepikt (ook niet nadat ik IDI start) dus de FIle Monitor doet hier helemaal niets mee.

Gr.
Dirk.

lippe

Post by lippe » 24 Jan 10 10:45

Dirk,

Met File Monitor bedoel ik het de code die verantwoordelijk is om bestandswijzigingen die het Windows besturingssysteem doorgeeft aan IDimager te verwerken om de daaraan verbonden nodige acties mogelijk te maken zoals o.a. automatisch synchroniseren als een bestand extern werd gewijzigd.
Deze code is aanwezig zowel in IDimager.exe als vensterloze broertje IDimagerMonitor.exe. met de bedoeling dat altijd een van beide actief zou zijn.

Ik gebruik de IDimagerMonitor.exe niet op mijn systeem en heb dus de watch folder enkel getest met IDimager.exe V5.0.2 op Windows Vista, maar die doet bij mij niet wat jij beschrijft. :?

Lippe,

Post Reply