Weergave resolutie

Een forum in het Nederlands (Questions for our Dutch speaking customers)
Hert

Re: Weergave resolutie

Post by Hert » 07 Jan 10 17:16

Phrans wrote:Ik zal aan jullie denken als ik vanavond een koude pint uit de koelkast pak (helaas geen Leffe beschikbaar). :D
1 pint of een hele krat zoals je vanmiddag zei ;)

Cheers!

Hert
This is a User-to-User forum which means that users post questions here for other users.
Feature requests, change suggestions, or bugs can be logged in the ticketing system

Phrans

Post by Phrans » 08 Jan 10 8:48

Goeiemorgen,

Ik heb de waarden opnieuw geïmporteerd.
Het gekke is, gisteren zag ik ze nog als veld in de metadata staan, nu niet meer.
Maar ik kan er nu wél op zoeken, al zitten in het resultaat wel wat gekke dingen.
Dat wordt waarchijnlijk veroorzaakt door de breuken die in het veld staan.

En dat brengt me dan weer op het volgende. In de statusbalk, onderin het scherm (én met de windows verkenner) worden de juiste waarden getoond (zonder breuk). Ik heb naar het stukje HTML-code zitten kijken dat Hert voor me heeft gemaakt, en daar wordt gebruik gemaakt van de waarden exif:XResolution en exif:YResolution.
Deze twee waarden zitten echter niet in een van de XMP-schema's, ook niet in die van EXIF. Ik zie ze althans nergens staan.

Hoe kan dat nou? De velden zijn blijkbaar gevuld (anders zouden ze in de statusbalk niet weergegeven kunnen worden). Dan moet je er toch ook op kunnen zoeken? En dan zou je ze toch ook moeten kunnen selecteren met de XMP editor?
Kind regards, Met vriendelijke groet,

Phrans

DirkS
moderator

Post by DirkS » 08 Jan 10 11:16

Phrans,
Ik heb naar het stukje HTML-code zitten kijken dat Hert voor me heeft gemaakt, en daar wordt gebruik gemaakt van de waarden exif:XResolution en exif:YResolution.
Deze twee waarden zitten echter niet in een van de XMP-schema's, ook niet in die van EXIF. Ik zie ze althans nergens staan.
Er is onderscheid tussen de Exif zelf en XMP. Veel velden worden vanuit Exif/Iptc gekopieerd naar XMP (en evt. omgekeerd).
In de statusbalk wordt het Exif veld gebruikt. Je kunt echter niet zoeken op Exif velden.

In de Image Details wordt het XMP veld gebruikt en daar kun je *wel* op zoeken.
Je zou overigens het Exif veld kunnen gebruiken in de Image Details, maar dan moet je het definiëren als 'Macro defined' ipv 'XMP' (zie het screenshot van Lippe een paar posts terug). Vervolgens voer je %exif:xresolution' in voor de definitie van het veld.
Het kan overigens zijn dat je daar op dit moment ook nog niet op kunt zoeken aangezien Hert ook voor dit soort velden nog wat heeft moeten wijzigen voor de komende versie.

Gr.
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

Phrans

Post by Phrans » 08 Jan 10 11:32

Om een lang verhaal (want dat is het toch wel geworden) kort te maken, je kunt de resolutie wél zichtbaar maken in IDimager, maar je kunt er niet op zoeken.
:?
Die logica ontgaat mij, maar dat zal wel aan mij liggen.

Phrans

lippe

Post by lippe » 08 Jan 10 11:47

Goede morgen Phrans,

Ik lees Dirks antwoord als:
Standaard kan het niet, maar mist aanpassen van de Image Details kan het wel vanaf versie V5.0.2.

Lippe
Photo Supreme V3, LR6, FPV, PSE14 - vaio i5 @ 2.5GHz + 8GB , 850 EVO 500GB - WD 1TB - Windows 10 Pro 64 bits- DS216play - EOS 600D

Phrans

Post by Phrans » 08 Jan 10 11:54

Dat heb ik ook begrepen.
Maar ik vind het nogal omslachtig voor een wens die mij eigenlijk niet zo ingewikkeld lijkt.
Ergens staat toch gewoon het getal bijv. '300,00' in een veldje.
Als het er in zit, dan moet het er ook uit kunnen, lijkt me.
En dan zou je er ook op moeten kunnen zoeken/selecteren.

Maar blijkbaar gaat dat hier (nog) niet op, het zal wel aan mij liggen.
Ik ga er na de update nog wel een keer mee verder, nu vind ik het wel even mooi geweest.

Phrans

DirkS
moderator

Post by DirkS » 08 Jan 10 11:55

lippe wrote:Goede morgen Phrans,

Ik lees Dirks antwoord als:
Standaard kan het niet, maar mist aanpassen van de Image Details kan het wel vanaf versie V5.0.2.

Lippe
Precies. Ik heb net ff getest met gebruik van %exif:resolution en het zoeken lukt niet. Ik verwacht dat vanaf 5.0.1 dat wel moet gaan.

Gr.
Dirk.
Problems searching the forum? Try Google Site Search by adding 'site:forum.idimager.com' to a standard Google search.

lippe

Post by lippe » 08 Jan 10 12:15

Dirk,
DirkS wrote:5.0.1
Dat bedoelde ik ja...
Lippe, :oops:
Photo Supreme V3, LR6, FPV, PSE14 - vaio i5 @ 2.5GHz + 8GB , 850 EVO 500GB - WD 1TB - Windows 10 Pro 64 bits- DS216play - EOS 600D

Phrans

Post by Phrans » 14 Jan 10 13:31

Nog een punt van aandacht dat hiermee verband houdt.
Bij het wijzigen van een foto en daarna opslaan er van, worden de resolutiewaarden overschreven door '0' x '0'.
Dit was in versie 4 van IDi ook al het geval, en daar heb ik melding van gemaakt ergens op dit forum.

Kan dit in de volgende upgrade ook opgelost worden, want dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Phrans

Phrans

Post by Phrans » 22 Jan 10 9:12

Zo te zien is dit issue opgelost in V5.0.1.

Thanks!

Phrans

Phrans

Post by Phrans » 02 Feb 10 11:40

En in versie V 5.0.3 is het issue weer terug.
Ik heb net een afbeelding verscherpt, daarna opgeslagen en de resoluties staan nu weer op 0 x 0.

S.v.p. herstellen!

Phrans

Phrans

Post by Phrans » 02 Mar 10 9:12

In versie 5.0.5 is dit nog steeds niet gefixt.
Maak er s.v.p. werk van, het is een erg irritante bug.

Phrans

Post Reply