Fout? bij dubbelklikken op thumbnail

Een forum in het Nederlands (Questions for our Dutch speaking customers)
Hert

Re: Fout? bij dubbelklikken op thumbnail

Post by Hert » 06 Jan 10 16:46

Phrans wrote:Kom op, zeg. :evil:
Natuurlijk niet Phrans; Kom op zeg ;)

Er gaat me een belletje rinkelen; kun je nogmaals dat script hierboven runnen. Nadat het script is uitgevoerd, dan het IDimager.exe process afbreken in de Windows Task Manager (Ctrl+Alt+Del).

Dan IDimager weer starten

Helpt dat wel?

Achtergrond info; het killen is nodig omdat bij het afsluiten de breedte weer wordt weggeschreven en dus weer de *te* brede grootte wordt weggeschreven

Hert
This is a User-to-User forum which means that users post questions here for other users.
Feature requests, change suggestions, or bugs can be logged in the ticketing system

lippe

Post by lippe » 07 Jan 10 8:54

Dag Hert & Phrans,

Ik heb manueel in het register te breedte op >4000 (decimaal) gezet en daarna je trucje met de WriteToRegistry ('ImageViewer', 'RecipeWidth', 200) toegepast en afgesloten maar dat werkt niet!
De waarde 200 komt wel in het register, maar ondanks het afsluiten met Windows Taakbeheer (crtl-alt-esc Vista) herschrijft IDimager (die immers nog reageerde) de oude waarde >4000 terug in het register.
Het lukte me wel als ik het script venster liet openstaan om IDimager in het 'reageert niet' status te duwen.
@Phrans Merk op dat als je de scripter studio (F9 venster) laat open staan dat deze zichtbaar is in het Windows Taakbeheer met eenzelfde icoon! Let op dat je de goede afsluit.

@Hert, Merk op dat het mogelijk is de rand van het recepten venster naar links te slepen verder dan de rand van de editor onder bv de CE door tot voorbij van de rand van het IDimager hoofdvenster.

Lippe,
PS via het register de waarde aanpassen was eenvoudiger, of via een merge .reg bestand
Photo Supreme V3, LR6, FPV, PSE14 - vaio i5 @ 2.5GHz + 8GB , 850 EVO 500GB - WD 1TB - Windows 10 Pro 64 bits- DS216play - EOS 600D

Phrans

Post by Phrans » 07 Jan 10 9:09

Hoi Lippe,

De truc van Hert werkte inderdaad niet hier.
Ik begrijp jouw post niet helemaal.
Kan ik de waarde het best aanpassen via het register?
En zo ja, hoe doe ik dat dan?
Ik weet niet hoe een 'merge .reg bestand' (?) werkt.

@Hert, sorry van mijn gepikeerde reactie gisteren, maar ik vind het altijd erg frustrerend als je een update uitvoert, dit tot dit soort ongewenste neveneffecten leidt. Het was een van de redenen waarom ik de Beta niet heb uitgeprobeerd, maar gewacht heb op de 'stabiele versie' van V5. Die blijkt in mijn geval dan toch weer minder stabiel dan gehoopt. Het kost hopen tijd om dit soort dingen uit te zoeken/op te lossen en ik kan die tijd wel beter gebruiken.
Kind regards, Met vriendelijke groet,

Phrans

lippe

Post by lippe » 07 Jan 10 9:32

Goedemorgen Phrans,

Sorry dat mijn post nogal onduidelijk was.
Probeer toch even de methode die Hert aanrade:
Open IDimager en open het script venster met F9
In dat script venster plak je de code die Hert gaf :

Code: Select all

WriteToRegistry ('ImageViewer', 'RecipeWidth', 200)
Dan klik je op het groene driehoekje om het script te draaien (links boven op script venster) en...
je wacht tot je het venster ziet "Script is uitgevoerd"
Je laat dit script venster open staan, en druk Ctrl-Alt-Del op XP en Ctrl-Alt-Del op Vista/7
Dan zoek je "IDimager" in de lijst van applicaties en druk je onderaan Taak afsluiten.

Lukt dat?

Ik bereid even nood oplossing voor..
edit: typfout in code aangepast!!!!
Lippe,
Photo Supreme V3, LR6, FPV, PSE14 - vaio i5 @ 2.5GHz + 8GB , 850 EVO 500GB - WD 1TB - Windows 10 Pro 64 bits- DS216play - EOS 600D

lippe

Post by lippe » 07 Jan 10 9:41

Dag Phrans,

Ik kan geen .reg file uploaden op de bord.

Open windows Kladblok en plak volgende code in het venster.

Code: Select all

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\IDimager\IMB\ImageViewer]
"RecipeWidth"=dword:00000200
(met lege regel!)
Dan sla je dit bestand op met extensie .reg (bv Idiivwidth.reg) op je bureaublad.
Dubbelklik er op om het uit te voeren.(merge) Naar gelang je Windows versie krijg je wat waarschuwingen.

Lippe,

Edit1: Zie net dat dit enkel voor XP zal werken : http://support.microsoft.com/kb/310516

Phrans

Post by Phrans » 07 Jan 10 10:17

Hoi Lippe,

Gelukkig werk ik nog met 'good old XP'.
Je tip heeft goed uitgepakt, althans het is een flinke stap in de goede richting.
Het Recipe-scherm lijkt nu goed te werken, al ziet het er hier en daar nog wat 'blurry' uit.
Zie bijgevoegde schermafdruk.
Er lopen wat letters door elkaar en 1 (?) knop is niet helemaal zichtbaar.

Kan ik dat oplossen door bijv. de lettergrootte aan te passen (en zo ja, waar?).
Attachments
recipe.JPG
recipe.JPG (140.39 KiB) Viewed 4004 times

Phrans

lippe

Post by lippe » 07 Jan 10 10:42

Phrans,

Blij dat je Windows & Idimager door mijn toedoen niet in de soep hebt gedraaid! :wink:

Je kan met de muis de scheiding tussen afbeelding en recepten paneel nog wat naar rechts schuiven. (Als je op de goede positie bent gaat het handje/standaarcursor over in een links+rechts pijltje.)
Dit zal de waarde 200 in het register dan nog verkleinen maar nu zonder veel gedoe.

IDimager gebruikt toch het standaard lettertype van Windows dacht ik. Dus aanpassingen gaan via het Windows configuratie scherm al werken de meeste programma's het best met de standaard lettertype en grootte.

Lippe,

Phrans

Post by Phrans » 07 Jan 10 11:11

lippe wrote:Phrans,

Blij dat je Windows & Idimager door mijn toedoen niet in de soep hebt gedraaid! :wink:
Maar goed dat ik dat risico vooraf niet wist...
Anyway, bedankt voor je hulp!
lippe wrote: Je kan met de muis de scheiding tussen afbeelding en recepten paneel nog wat naar rechts schuiven. (Als je op de goede positie bent gaat het handje/standaarcursor over in een links+rechts pijltje.)
Dit zal de waarde 200 in het register dan nog verkleinen maar nu zonder veel gedoe.
Gelukt! Het scherm is nu eindelijk OK. Wat een gedoe was dat.
lippe wrote: IDimager gebruikt toch het standaard lettertype van Windows dacht ik. Dus aanpassingen gaan via het Windows configuratie scherm al werken de meeste programma's het best met de standaard lettertype en grootte.
Ik heb ze op de standard staan ("Normal"; dat is de kleinste standaardvariant). Maar bijvoorbeeld de tekst "Default Recipe" blijft toch erg groot. Is dat nog ergens anders aan te passen?

Phrans

lippe

Post by lippe » 07 Jan 10 12:16

Dag Phrans,

Nee ik denk niet het kan om lettertypen van specifieke elementen in de gebruikers interface aan te passen. Uitzondering zijn de elementen die beschikbaar zijn door script zoals de info onder de miniaturen, de status regel, enz.

Off-topic:
Ik zie aan je schermafdruk dat je IDimager gebruikt in de Engelse taal waar ik zou verwachten dat je de Nederlandse taal zou kiezen. Zijn de vertalingen niet bruikbaar? Of werk je gewoon liever met de Engelse omdat de help enkel de Engels termen gebruikt?

Lippe,

@Moderator: :| Sorry

Phrans

Post by Phrans » 07 Jan 10 12:27

lippe wrote:ik denk niet het kan om lettertypen van specifieke elementen in de gebruikers interface aan te passen. Uitzondering zijn de elementen die beschikbaar zijn door script zoals de info onder de miniaturen, de status regel, enz.
Jammer, maar kan ik mee leven.
lippe wrote: Off-topic:
Ik zie aan je schermafdruk dat je IDimager gebruikt in de Engelse taal waar ik zou verwachten dat je de Nederlandse taal zou kiezen. Zijn de vertalingen niet bruikbaar? Of werk je gewoon liever met de Engelse omdat de help enkel de Engels termen gebruikt?
Programma's gebruik ik inderdaad het liefst in het Engels.
Het is ook de standaard binnen ons bedrijf.
De andere programma's die ik gebruik zijn ook Engelstalig.
Ik heb geen oordeel over de vertalingen in IDi.

Phrans

Post Reply